YORGUNLUK VE NEDENLERİ

....................İki türlü yorgunluk vardır
Biri fizyolojik yorgunluk; dinlenince geçen bir yorgunluktur
Belli bir hastalığa bağlı yorgunluklar; bu yorgunluk cinsi ise dinlenilmesine rağmen geçmeyen yorgunluktur. Bu tür yorgunlukların nedenini araştırıp tedavi olmak gerekmektedir..
Hastalık dışında yorgunluğun en önde gelen nedenleri
  • hareketsizlik; bunun için düzenli egzersiz,yürüyüş yapmak, arkadaşlarla vakit geçirmek, ip atlamak vs.
  • kansızlık; en temel sebebi demir eksikliği ve B12 vitamini eksikliğidir.
  • depresyon; karamsarlık, duygu bozukluğu vardır,sabah başlayan bir yorgunluk vardır. stresle mücadele güçleri yoktur. Bu hastalığın ilacı çoktur kullanmak isterseniz :)
                   > Mutluyum
                   > Kendimi seviyorum seviliyorum
                   > En iyi olanı hak ediyorum
                   > Çok kısmetliyim
                   > Şans her zaman yanımdadır
                   > Şu an ki halime ve durumuma şükrediyorum (benden daha kötüleride var)
                   > Herkes gibi bende çok değerliyim
                   > Kendimi ve herkesi affediyorum 
                   > Ailem var ve onları seviyorum, onlar benim için çok önemli 
Düşünce gücümüz ve ruh halimiz sağlığımız için oldukça önemlidir 
  • uykusuzluk; sağlıklı bir uyku uyumayan kişiler kendilerini yorgun hissederler. Sağlıklı bir uyku için sessiz bir ortam, hafif bir müzik, ılık bir duş yapılabilir ve yeşil bir çay içilbilir
  • Kafein-Un-Şeker; bunları fazla tüketmek de kan şekerimizi yükselteceğinden yorgunluk hissi uyandırır

Yorumlar

Popüler Yayınlar